Anmeldelse af Donald Trump biografier

Så er der lige en kort anmeldelse af 2 bøger jeg også fik læst på ferien. Det drejer sig her om 2 bøger af Donald Trump som jeg havde set meget frem til da der ingen tvivl er om at Donald Trump er et forretningsmæssigt geni og han burde da have nogle guldkorn at dele ud af. Bøgerne har da også fået ganske gode anmeldelser i diverse aviser og ligget på toppen af best seller lister.

De 2 bøger jeg fik læst var “Think like a billionaire” og “how to get rich”. Begge titler lyder jo meget spændende og man forventer at få en masse praktiske råd og vejledning. Desværre må jeg erkende at jeg blev frygtelig skuffet og at disse bøger var spild af min næsten dyrebare tid hehe De bærer tydeligt præg af at være skrevet af en “ghost writer” som har interviewet Donald Trump om diverse emner. Bøgerne er begge skrevet på samme måde med masser af små afsnit hvor Donald kommer med hans meninger og lidt historier og generelt bare en sludder for en sladder.

Jeg undrer mig lidt over at han ikke har valgt at få lavet nogle bøger med lidt mere saft og kraft når nu titlerne angiver at det er “how to” bøger. Disse her 2 bøger burde bare kaldes Donald Trumps små tanker til forskellige ting, og der burde være en advarsel om at det bare er små tanker og ikke nogle strategier eller planer. Bøgerne er desuden kedelige og slet ikke fængende i samme grad som “Anyone can do it“.

Konklusionen er at jeg blev dybt skuffet og ikke har følt jeg fik noget som helst ud af dem (ikke en gang underholdning) eller inspiration. Donald Trump kan helt klart gøre det bedre men det kræver at han nok selv sætter sig ned og bruger lidt tid på at skrive om hans virkelige strategier i stedet for at lade en ghost writer udlede det ene og det andet. Bøgerne er IKKE for nogle som gerne vil lære en masse om at tjene penge. Bøgerne kan købes fra www.amazon.com hvis du skulle få lyst :-)